تبلیغات
علی اكبرهای امام خامنه ای - مطالب شهریور 1392
 
علی اكبرهای امام خامنه ای
قل إنما أعظکم بواحدة أن تقوموا لله مثنی و فرادی
جمعه 8 شهریور 1392 :: نویسنده : از طایفه سلمان
آیت الله مجتهدی تهرانی رحمة الله می فرمود :
"در بیمارستان دکتر وارد اتاق می شود و ده بیست نفر مریض در اتاق خوابیده اند. دکتر دستور می دهد. برای یکی چلو کباب بیاورند. برای یکی قیمه . دیگری قورمه . دیگری آبگوشت و دیگر آب دوغ خیار و.... آیا این مریض ها حق دارند اعتراض کنند که چرا به یکی این دادی و به دیگری آن. اگر مریض به دکتر اعتراض کند او را می برند امین آباد (تیمارستان). مریض ها از دکتر تشکر می کنند که مناسب حال آن ها غذا به آن ها داده و همچنین به دکتر پولهای بسیار زیادی هم می دهند.

روزی هم، همینطور است یکی لیاقت دارد. یکی ندارد. یکی صلاحیت دارد یکی ندارد. نباید به خدا اعتراض کرد. "

نتیجه بحث اینکه خداوند عادل است و تمام کارهای او از روی حکمت می باشد. یعنی اگر کاری را انجام می دهد تمامی عواقب و فوائد آن را در نظر می گیرد. ما بندگان او که از این حکمت و عدل برخوردار نیستیم نباید از کارهای او شکایت کنیم. بلکه باید راضی به قضای الهی باشیم.




نوع مطلب : از خود تا خدا (اخلاقی)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 6 شهریور 1392 :: نویسنده : از طایفه سلمان

یكی از دوستان شیخ رجبعلی خیاط می‌گوید: روزی به او گفتم: آمیرزا! چیزی به من بدهید كه به درد من بخورد! گوش مرا پیچاند و فرمود: خدمت به خلق، خدمت به مردم!
شیخ می‌فرمود
: اگر میخواهی به حقیقت توحید راه پیدا كنی به خلق خدا احسان كن، بار توحید سنگین است و خطرناك و هركس توان تحمل آن را ندارد، ولی احسان به خلق، تحمل آن را آسان می‌كند.
و گاه به مزاح می‌فرمود
: روز به خلق خدا نیكی كن و شب برای گدایی در خانه او برو!





نوع مطلب : از خود تا خدا (اخلاقی)، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 6 شهریور 1392 :: نویسنده : از طایفه سلمان

سبک زندگی هر فرد و جامعه ای متأثر از نوع باورها (جهان بینی) و ارزش های (ایدوئولوژی) حاکم بر آن فرد و جامعه است. جهان بینی مادی و ارزش های لذت گرایانه و سودمحورانه طبیعتاً سبک زندگی خاصی را پدید می آورد. همانطور که جهان بینی الهی و ارزش های کمال گرایانه و سعادت محورانه سبک خاصی از زندگی را شکل می دهند.

به تعبیر دیگر، سبک زندگی هرکسی متأثر از اهداف یا هدف غایی او است. هدف غایی و نهایی هر کسی به صورت طبیعی آداب متناسب با خود را بر فرد الزام می کند؛ یعنی الزامات رفتاری و انضباط خاصی را پدید می آورد.

مثلاً کسی که می خواهد در یک رقابت سنگین علمی مانند کنکور شرکت کند، اگر در این هدف جدی باشد، آرایش فعالیت های خود را به تناسب آن تغییر می دهد؛ برای آنکه فکرش پراکنده نباشد، دغدغه های مزاحم را دور می کند، از خواندن روزنامه و رمان خودداری می کند، روابط خود را محدود می کند، مهمانی نمی رود و ... .

کسی که تقرب به خدا و لقاء الله را هدف نهایی خود می بیند، همة شؤون زندگی خود، از نماز و عبادت تا کسب و کار، تحصیل، تفریح، معاشرت، بهداشت، خوراک، سخن گفتن، آراستگی ظاهری و امثال آن را در مسیر این هدف قرار می دهد. یعنی به همة جزئیات زندگی خود صبغه و رنگ الهی می بخشد. مسلمان نه فقطدر مسجد و هیات که در خانه، بازار، کلاس درس، محل کار و خیابان نخست به رضای خدا می اندیشد. 





نوع مطلب : جوان و اجتماع، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ

هدف، دفاع از نظام اسلامی و جمهوری اسلامی است در مقابله ی با یک حرکت همه جانبه ی متکی به زور و تزویر و پول و امکانات عظیم پیشرفته ی علمیِ رسانه ای. باید با این جریان شیطانیِ خطرناک مقابله شود.
امام خامنه ای

مدیر وبلاگ : از طایفه سلمان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :